منوی دسته بندی

انواع سرمایه گذاری جمعی


سرمایه گذاری جمعی نیز درست مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها، انواع مختلفی دارد. اینکه برای سرمایه گذاری جمعی از چه روشی استفاده می‌کنید، به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید و اهداف مربوط به گسترش کسب‌وکارتان بستگی دارد. سه نوع اصلیِ سرمایه گذاری جمعی عبارتند از:

۱. سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر کمک

به‌طورکلی کمپین‌هایی که در آنها هیچ بازگشت مالی برای سرمایه‌گذارها یا مشارکت‌کننده‌ها وجود ندارد، سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر کمک نامیده می‌شوند. تأمین‌ مالی برای نجات از فجایع، خیریه‌ها، فعالیت‌های غیرانتفاعی و هزینه‌های درمانی، تعدادی از رایج‌ترین سرمایه‌گذاری‌های جمعی مبتنی بر کمک هستند.

۲. سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر پاداش

سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر پاداش شامل افرادی می‌شود که در کسب‌وکار شما مشارکت می‌کنند و در عوض پاداشی دریافت می‌کنند. این پاداش معمولا نمونه‌ای از محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می‌دهد. اگرچه این روش به حامیان پاداش می‌دهد، اما همچنان به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر کمک شناخته می‌شود، چرا که بازگشت مال برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته نشده است. این رویکرد یک گزینه‌ی محبوب در Fundable و همچنین دیگر پلت‌فرم‌های سرمایه گذاری جمعی مانند Kickstarte و Indiegogo است، چرا که به مالکان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بدون صرف هزینه‌های اضافی یا فروش سهام‌شان، مشارکت‌کننده‌ها را به سرمایه‌گذاری تشویق کنند.

۳. سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر سهام

برخلاف روش مبتنی بر کمک و پاداش، سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر سهام به مشارکت‌کننده‌ها اجازه می‌دهد که با سرمایه‌گذاری در ازای دریافت سهام، به یکی از شرکای کسب‌وکار شما تبدیل شوند. این سهام‌داران درنهایت سود سهام‌شان و نیز پولی را که سرمایه‌گذاری کرده بودند، دریافت می‌کنند.

تیم محتوایی وب‌سایت

یک نظر

  • […] صادرات افتاده اند متداول می باشد. در این نوع صادرات به سرمایه کمتری نیاز است و شرکت اجباری به استخدام فروشندگان یا […]

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *