منوی دسته بندی

صادرات


كلمه صادرات واژه ای است که بارها آن را دیده و شنیده ایم؛ تعاریف متعددی برای این واژه وجود دارد، اما ساده ترین تعریف آن عبارت است از انتقال، ارسال و یا فرستادن کالا از محلی به محل دیگری که به عبارت دیگر از داخل به خارج کشور است. صادرات را طبق تعريف اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران به این صورت می توان عنوان کرد: منظور از صادرات خروج کالا از قلمرو گمرکی و مرزی کشور مبدا همراه با رعایت قوانین و مقررات موجود.


در تعریف صادرات همیشه دو طرف اصلی وجود دارد که ذینفع هستند به صورتی که فروش کالا يا خدمات به عنوان صادر کننده و خریدار کالا یا خدمات نیز با عنوان واردکننده شناخته می شوند.

در تجارت بین الملل و همچنین در برنامه های توسعه اقتصادی کشورها توجه به صادرات، چه بصورت نفتی و چه بصورت غیر نفتی، همیشه از الزامات بوده و جزو یکی از مهمتری شاخص های ارشد و توسعه اقتصادی یک کشور به شمار می رود؛ که از فروش منابع نفتی و گازی و تولیدات و خدمات به کشورهای دیگر میتواند عایدات بسیاری از جمله درآمد ارزی، افزایش اعتبار کشور مبداء، معرفی شدن محصولات و خدمات در سطح جهانی و … به همراه داشته باشد و در برقراری تعادل تجاری و ایجاد موازنه اقتصادی کمک شایانی می نماید.

پس از اینکه اهمیت و جایگاه صادرات در اقتصاد یک کشور را متوجه شدیم باید نحوه و چگونگی به انجام رساندن این عملیات مهم، ارزنده و گاها مخاطره آمیز را دانسته و بنابر آن عمل کنیم.

گروه دانش بنیان کالا با تکیه بر تجربه چندساله صادرات، اعزام و پذیرش هیئت های تجاری به کشورهایی با اکوسیستم اقتصادی متفاوت، میتواند دستیار قابل اعتمادی برای شما باشد، چه در مقام مشاوره و چه در مقام همکاری و مدیریت صادرات.

بنابراین باتوجه شرایط و ابعاد متنوع امر صادرات، چه در بخش ضوابط قانونی و روندهای مربوط به هر کشور و چه از نظر شیوه های خاص توسعه بازار و فروش محصولات و خدمات مختلف، نحوه همکاری گروه دانش بنیان کالا در امر مدیریت صادرات در دو قالب تهیه و تدوین شده که در ادامه به اختصار به اطلاع شما می رسد.


مشارکت

در نوع اول همکاری گروه دانش بنیان کالا به عنوان یک شریک تجاری در کنار شما بوده و تمامی امور مربوط به روندهای قانونی، بازارسازی یا بازاریابی، فروش و برندسازی را به صورت مشترک همراه شما به انجام می رساند.

از مزایای این نوع همکاری می توان به سهیم بودن گروه ما در تمامی ابعاد سود و زیان اشاره کرد، که نگاهی به تجارب ارزنده دانش بنیان کالا، در صادرات به کشورهای مختلف، اطمینان بخش و اعتماد ساز محکمی می باشد.

مدیریت صادرات

نحوه دیگر همکاری گروه دانش بنیان کالا با شما عزیزان به شکل معمول و متداول شرکت های مدیریت صادرات است بدین صورت که ابتدا مطالعه بازار و تدوین استراتژی با برند شما انجام شده سپس وارد عملیات بازاریابی و فروش می شویم. نکته اصلی این نوع همکاری این است که هیچ گونه مسئولیت و سهمی از سود و زیان مشتری برای دانش بنیان کالا متصور نبوده و صرفا انجام امور متدوال مدیریت صادرات برعهده ما می باشد.

نکته حائز اهمیت این است که در هر دو شکل همکاری با ما فرآیند های ارزیابی شرکت متقاضی، مطالعه بازار، ایجاد زیرساخت صادراتی، تست بازار انجام شده و سپس عقد قرارداد با رعایت قوانین حقوقی و بین المللی صورت می پذیرد.

فرآیند همکاری گروه دانش بنیان کالا